söndag 1 november 2009

Skitvantar

Arvid har ett problem. Nu när det är kallt ute måste man ha vantar på sig. Man måste faktiskt det och mamman tvingar honom ibland med våld, något han insisterar på att det ska framgå i bloggen.
- Jag har faktiskt mina rättigheter och du ska inte tro att du är the boss of me, hävdar Arvid. Vi tycker olika där. Jag känner nog ett visst chefsansvar, det gör jag.
Vantarna gör så att man har tråkigt i vagnen. Man ser ingen mening med att sitta där. Det kryper i kroppen och man vrider och vänder på sig i arg frustration när man inte längre kan pilla med sina lekaker och bitringar. Detta till följd att vi numera knappt kan gå ut och gå längre sträckor. Det funkar helt enkelt inte.
- Det är som att sitta med några jäkla boxhandskar på, fast utan tummar. Hur kul är det liksom, fräser Arvid och gör sin förintande rynkade-ögonbryns-min åt den dumma dumma mamman som förstör hans liv på det här sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar