måndag 23 november 2009

Försök till nedvarvning på kvällskvisten

Scen - vardagsrummet.

Jag: Kom och sitt lite i soffan hos mamma nu.
Arvid: Ja vad mysigt.... Eller?!...Pappa! *kravel kravel*
Jag: Ska du gå till pappa istället?
Arvid: Ja! *kravel kravel*
Pappan: Hej grisen. Ska du sitta lite med pappa?
Arvid: Ja! Eller vänta! Där är ju soffkudden! *kravel kravel*
Pappan: Ska du titta lite på kudden istället?
Arvid: Ja! *kravel kravel*
Pappan: Var kudden fin?
Arvid: Ja. Fast vänta.... mpa! *kravel kravel*
Pappan: Sa du lampa? Vad duktig du är!
Arvid: Ja det hörde du väl!? Jag känner att jag måste...fram till...golvlampan och skaka på den *kravel kravel*
Pappan: Okej, men jag håller fast den lite så du inte har omkull den.
Arvid: Okej. *skak skak*
Pappan: Försiktigt!
Arvid: Varför då? Du är dum. Mamma! *kravel kravel*
Pappan: Ska du gå till mamma nu?
Arvid: Ja! *kravel kravel*
Jag: Kom då. Vi kanske ska titta lite i boken om Bobo?
Arvid: Ja!
Jag: (öppnar boken, börjar läsa)
Arvid: *kravel kravel*
Jag: Vad är det nu då?
Arvid: Kolla. Där är ju datorn! Måste...banka...på....den! *kravel kravel*
Jag: Nej, inte datorn.  *flyttar den*
Arvid: Jo! *kravel kravel* Men, kolla där! Fjärrkontrollen! Måste...bita...på...den! *kravel kravel*
Pappan: Nej, inte fjärrkan. *gömmer den*
Arvid: Jag såg nog var du la den... *kravel kravel*

osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar