torsdag 5 november 2009

En trevlig dag helt enkelt

Det har varit en lugn bloggdag idag. Fansen har oroat sig och samtalen har strömmat in. Vad har hänt, undrar ni. Är jag kanske ledsen att jag inte blev nominerad till årets mammablogg? Hm, nja, förvånad beskriver nog sinnesstämningen bättre. Jag tycker ju själv att min blogg är väldigt intressant och rolig och att den är väl värd alla möjliga priser. Men, trots detta nederlag har jag haft en fantastisk dag:
Först sovmorgon eftersom Arvid åkte till jobbet med pappa för att visas upp och gullas med. Sen lång dusch (där jag var den enda i badrummet) och lugn frukost (där läsning av tidning var möjlig). Sen en timmas helkroppsmassage, ett definitivt måste för den trötta och utarbetade småbarnsmamman då och då. Keep presentkorten coming. Därefter åkte jag och hämtade Arvid som där och då raskt beslutade sig för att vara intensivvaken hela resten av eftermiddagen och kvällen med tillhörande krav på underhållning.
- Ja. Hon ska inte tro att hon kan lata sig hela dagen. Det blev hon nog minsann varse idag, förklarar Arvid och hånskrattar lite grand. Jag var rätt gnällig, tillägger han och flinar nöjt.

1 kommentar:

  1. Jag tror att dom små liven känner på sig, när man önskar att dom ska vara lite trötta så anstränger dom sig lite extra för att ligga på topp...

    SvaraRadera