torsdag 19 november 2009

Äta vagn? Kittlar dödsskönt i kistan

Arvid gillar att krypa runt och kolla på saker i lägenheten. Helst av allt vill han åla ut i hallen, fram till vagnen och ligga där och ta på hjulen för att sedan stoppa händerna i munnen. Det tycker inte jag är det mest exemplariska beteendet, så jag brukar försöka stoppa det illa kvickt. Jag lyckas inte alltid. Han verkar dessutom tyvärr immun mot dessa kommandon:
  • Nej, Arvid!
  • Inte vagnen!
  • Du får inte!
  • Kom!
Jag vet inte hur många gånger jag tar bort honom från vagnen varje dag, men det är många. Ibland hinner jag inte. Mitt hopp står nu till att det finns någon ny forskning som visar att bakterier och trottoarsmuts är jättebra för barn att äta och att det är helt ok att slicka på vagnar och/eller pappans skor?

3 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka "äh det är ju inte värre än sandlådan" och låta Lilleman greja på. Det är ju dessvärre så att ju mer jag bråkar, fyar å nejar desto mer intressant blir det.

    Här hemma är det numer hundleksakerna vi slåss om. Jag tycker dom är vidriga, Lilleman tycker dom är härliga och hunden föredrar Lillemans framför sina egna.

    SvaraRadera
  2. Det e väl just d han tycker e roligt, att han INTE får :P

    SvaraRadera
  3. Bläähh!!
    Varför inte förvara vagnsunderredet i källare, garage eller barnvagnsförråd (om sådant finns).
    Man får välja sina krig och bakterier för att orka!

    SvaraRadera