lördag 14 november 2009

Filmfestivalen kan inledas!

Vi försökte se på film ganska många kvällar i rad precis när Arvid var nyfödd. Vi hade ett helt gäng filmer som vi fått av min bror. Han tänkte att jag kunde se dem när jag var hemma på dagarna. Snällt tänkt, men det gick ju inte. Barnet störde ju. Alltså tänkte vi se film på kvällarna istället. Barn sover väl då? Hahaha. Jo. Det tog en veckas filmtittarförsök, stört av långa ihärdiga skrikavbrott, innan vi fattade att det här går ju inte. Ingen idé. Sen dess har vi inte sett en enda film, och det var snart åtta månader sen. Jag har ingen aning om vad jag missat under den tiden? Nåt bra?
När Arvid äntligen började sova på kvällarna tänkte vi att nu, nu kanske vi kan se en film. Men nej. Mamman var för trött för att vara kapabel att hänga med i handlingen. Men nu! I november! Nu har vi sett en film! Det var fantastiskt trevligt och måste göras om snarast bestämde vi. Kanske till och med en bio? Har ni tips på lämpliga filmer emottas de tacksamt. Inga svåra filmer så klart, vi måste ju ge den trötta mammahjärnan en chans. Lätta och roliga ska det vara, och inga riktigt läskiga - då blir jag traumatiserad.

4 kommentarer:

  1. 2012 verkar nice. Ska man se den ska man nog göra det på bio. En ny laddning filmer kommer nästa helg så titta på!
    /bror

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra om fler trötta mammahjärnor. När jag är gravid är det typ bara Dr Phil och sånt som funkar. Som småbarnsmamma sträcker det sig till Beck och den typen. Min rekommendation är för den delen alla Johan Falk filmer, alldeles lagom hjärngympa.
    Nu är jag ju på smällen igen så jag själv håller mig till Idol och sånt.

    SvaraRadera
  3. Inte Coco Chanel för den är på franska och inte bra för en utmattat mamamhjärna (somnade efter 20 minuter). Vi tittar på ett avsnitt av House varje kväll istället. Kanske något för läkaren Johannes att bli inspirerad av?!?

    SvaraRadera
  4. 500 days of summer! Såg den igår, rekommenderas varmt!

    SvaraRadera