onsdag 4 november 2009

Narkosläkare on call?

Vad gör man när man känner sig lite hängig, frusen och trött? Inte sjuk nog att vara sjuk alltså. Jag har beklagat mig över detta för människor i min omgivning som visat sig vara illvilliga personer ute efter att plåga mig. Detta är deras tips:
  • Gå och lägg dig och vila lite eller kanske sov. Det är viktigt för återhämtningen.
  • Sätt dig och läs lite i en bok och drick te. Te är bra mot det mesta.
  • Ta ett långt, skönt bad med alla badprodukter du har. Det är lite lyxigt och skönt.
  • Lägg dig i soffan med en varm filt över dig och kolla på en film. Det är mysigt.
Ingen tipsar om hur man får ett litet barn att sova i ett helt dygn så man kan ägna sig åt deras tips i fred. Narkos, är det lagligt? Kan jag utföra det själv? Eller kanske det är enklare att lite raskt uppfinna en tidsmaskin som kan ta mig tillbaka till en tid när detta var möjligt. Samma tid då man inte behövde concealer under ögonen och pratade om saker som vilka filmer som gick på bio. Those were the days. När var det nu igen? Ja! Just det. Förra året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar