fredag 16 oktober 2009

Summering mars-aug

Många bloggfans är väldigt ledsna över att jag inte börjat blogga tidigare. De brinner av iver att få veta vad som hände innan bloggen startade. Därför tänkte jag nu att jag skulle göra er alla glada och ge en liten summering. Jag hoppar över 33 år av eget liv och går direkt på 23 mars 2009.
  • Arvid föds och inleder sin bebiskarriär med att skrika så mycket och ihålligt att en doktor får komma och se så att det inte är nåt fel på honom (det är det inte).
  • Arvid fattar inte hur man gör när man ammar. Att bara truta ihop munnen till ett litet hål funkar inte hur mycket man än försöker. Arvid rasar.
  • Amningen är en hel familjeangelägenhet. Det är skedar hit och vilt vaggande av barn dit. Jag är så trött så mitt huvud ramlar bakåt in i väggen. Vi undrar varför vi inte skaffade en katt istället.
  • Vi börjar med amningsnapp. Trutmunnen öppnas.
  • Arvid känner att han inte fått nog av skrikandet och inleder en kolikkarriär.
  • Vi vaggar och vyssjar med öronproppar instoppade så långt det går och mumlar om den där katten igen.
  • Arvid sprutbajsar ner pappa.
  • Arvid sprutbajsar ner mamma. Och badrumsskåpet. 
  • Nu verkar koliken vara över?
  • Det var den inte.
  • Sommar. Ett nytt barn har inställt sig. Ett tyst och glatt och mycket trevligt barn som bara skriker om han vill något. Fantastiskt. Men, var är min son och vem är detta?
Så ungefär.

2 kommentarer:

  1. Arvid är snäll. Anledningen att han skrek så mycket tidigare var kanske på grund av att han var orolig för att få lika korta och ljusa ögonfransar som sin mor? :)
    /A

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det var på grund av den nedärvda ondskan från morbrorn.

    SvaraRadera