onsdag 7 oktober 2009

Har killar ingen radar?

Generellt verkar det vara så att tjejer aldrig stänger av sin bebisradar. Det är helt fysiskt omöjligt. Vi hör minsta gny redan innan det formats i den lilla bebismunnen, även när vi sover. Killar gör inte det och jag förstår inte hur det kan vara så? Det verkar vara så för alla par och det är ett mysterium. Killar hör ju inte sämre, annars hade det varit en logisk förklaring. Jag förstår inte. I natt vaknade inte Johannes en enda gång av Arvids gnäll. (Att han är förkyld hör inte hit. Nej, säger jag). Jag gick upp och stoppade i nappen, vecklade ut honom ur den tillknycklade positionen han hamnat i och såg till att han somnade om. Säkert tio gånger. Enda gångerna jag inte vaknat av Arvids nattgnäll är när jag lyckats få in öronpropparna ända in i hjärnan (för ja, jag använder öronproppar vilket inte Johannes gör och ändå är det så här) och är så trött så jag svimmat av och hamnat i koma. (Djupsömn.. vad är det nu igen? Jag har inte upplevet det sedan förra året. Tror det resulterade i att man inte behövde fullt lika mycket smink under ögonen, men jag kommer inte ihåg. Hjärnan funkar inte som förr.) Behöver jag säga att det är orättvist?

1 kommentar:

  1. Exakt samma lika här! Och det kanske allra mest störande, är att man efter en sådan där natt kan få SURA MINER från pappan för att man är på lite grinigt numör dagen efter! För han fattar ju inte hur lite man har sovit! Grrr.

    SvaraRadera