torsdag 22 oktober 2009

Damn these ears! Damn them to hell!

alltombarn.se läser jag att pojkar är svårare att uppfostra än flickor eftersom:
...de har sämre hörsel än flickor redan från födseln och skillnaden mellan pojkar och flickor blir bara större med åren. Flickors hörsel är mer finkänslig än pojkars. Det gör att de lättare uppfattar varningssignaler när man säger något till dem, som till exempel ”gör inte så” eller ”säg inte så”.
Va? Är det så här? Det skulle ju i så fall också förklara fenomenet varför pappor inte vaknar av bebisgny på nätterna. Kvinnan är alltså överlägsen mannen. Åh typiskt! Jag som bara vill sova! Varför kan jag inte vara mer överlägsen på det? Damn this finkänslighet.

2 kommentarer:

  1. Jag tränar på just det. Men så fort pappi vaknar börjar han småprata med mig och då är jag direkt avslöjad, sen handlar det om vem som är bäst på att råka somna om. Det kommer jag aldrig att bli överlägsen på...

    SvaraRadera
  2. Detta är ett resultat av evolutionen. Skall en man orka leva tillsammans med en kvinna i framtiden krävs en viss hörselnedsättning för att kunna filtrera bort det värsta tjattret.

    Allt enligt en omfattande undersökning från tjatinstitutet i Schweiz.
    /A

    SvaraRadera