onsdag 28 oktober 2009

Dagens träningstips

Träning kan vara en trevlig stund lärde jag mig just nu. Detta är en smärre sensation för mig och något jag gärna vill dela med mig av. Gör så här:
Lägg dig på golvet och se till att ha en bebis (gärna en 7-månader gammal) framför dig. Gör lite rumpövningar och titta upp ibland för att se vad bebisen gör. Gör du rätt bör du här mötas av en intensiv blick och jättemycket skratt varje gång du tittar upp. Att bli utskrattad av en bebis när man tränar är betydligt härligare än om det varit en vuxen som tokskrattat. Övningarna går mycket lättare om någon tycker att det är en jätterolig lek.
- Rolig lek? Hon såg ju inte klok ut, och jag skattade faktiskt åt henne, inte med, muttrar Arvid här i bakgrunden. Men dylika otrevliga kommentarer bör du ignorera och istället fortsätta med lite situps. Om bebisen är på humör kommer den vid det här laget att kravla närmare och ligga och klia sitt tandkött mot din axel och ansikte medan du gör övningarna. Vrid på huvudet och säg "hej" till bebisen emellanåt så kiknar den av skratt och du får inspiration att fortsätta med övningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar