torsdag 1 oktober 2009

Att byta på Arvid är som att sätta en blöja på en förbispringande maratonlöpare

Scen - Badrummet, skötbordet

Arvid: Du kan lika gärna sluta lägga ner mig på rygg. Jag tänker inte ligga kvar så.
Jag: Snälla...
Arvid: Nej. Jag tänker kasta mig av och an. Jag är sjukt snabb! Och slingrig!
Jag: Mmm. Det kan man ju säga. Sluta nu.
Arvid: Vadå rå? Kan du inte byta på mig annars?
Jag: Nej det är väldigt frustrerande faktiskt.
Arvid: Se det som en utmaning. Du får fixa det här bara.
Jag: Snälla ligg stilla.
Arvid: Nej, jag tänkte kolla in blöjpaketet här till vänster. Om jag sträcker mig kan jag dra i plasten. Det är kul. Det prasslar.
Jag: Sluta nu och ligg still så vi kan göra det här.
Arvid: Skyll dig själv som lagt massa grejer här överallt!
Jag: Här, ta den här leksaken och lek med den.
Arvid: DU kanske kan leka med den. Jag tänkte kolla in grejerna här till höger nu. Är det där en påse? Jag tror jag når den... Åh! Man man bita i den! Schysst...
Jag: Ligg stilla!
Arvid: DU kanske kan ligga stilla!
Jag: Här, ta påsen och håll den. Men var snäll och ligg på rygg.
Arvid: Nej.
Jag: Varför inte?
Arvid: Jag ser en sladd här bakom. Går den till tvättmaskinen? Den ska jag dra i!
Jag: Sluta nu.
Arvid: DU kanske kan sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar