lördag 10 oktober 2009

Psyket nästa?

Ibland har man inte tålamod. Ibland känner man sig inte snäll. Ibland förstår man faktiskt människor som skakar sina barn. Imorse var en sådan morgon. Jag gick runt och försökte få Arvid att sova samtidigt som han försökte slå världsrekord i aggressiv gnällighet. För att göra situationen trevligare sjöng jag en liten sång som jag hittade på om hur mamma snart skulle hamna på psyket. Ju mer jag tänkte på det desto trevligare framstod det. Jag skulle få:
  • sova hela natten (jag utgår från att man får eget rum?)
  • trevliga lugnande mediciner
  • ligga ner hela dagen
  • lagad mat på bestämda tider
Gud vad trevligt. Som att vara på spa! Vad är skillnaden egentligen kan man undra? Kanske att de antagligen inte erbjuder massage och ansiktsbehandlingar på psyket. Fast å andra sidan har de ju de trevliga lugnande medicinerna. Ja... Det är hugget som stucket egentligen, men nåt av det skulle jag behöva. Jag ska i alla fall börja med att boka in massagen som jag fick i födelsedagspresent men inte utnyttjat än. Ja varför kan man sannerligen undra, det är en ytterst berättigad fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar