tisdag 19 januari 2010

Vad säger du Anna-Carin, ska vi gå i bredd?

Vad är det för fel på folk? Går man runt med a) en stor gravid mage eller b) en barnvagn så kan man ju tycka att folk borde vara lite trevliga. Förstående rent av. Kanske t.o.m. resa sig så den gravida kan sitta lite på tunnelbanan? Men gjorde folk det? Nej. Inte ens när jag knäppte upp den stora vinterjackan så att min gravidma skulle synas extra tydligt hände det att någon frågade om jag ville sitta. Inte en enda gång!
Och sen blir det inte bättre. Oj vad man är i vägen med sin vagn. Folk vill gå exakt där min vagn står. Inte bredvid! Nej nej, den biten mark vill de inte gå på. Om jag gick med vagnen i säg, ett flygplan, då skulle jag förstå. Tänk vad jobbigt att vara på väg till toaletten och så går det inte för att nån idiot promenerar runt och dricker latte mitt i gången. Men i en ICA-butik om en människa hindras för att en barnvagn står i vägen i två sekunder. Oj vad det suckas och blängs. Jag vet aldrig vad man ska säga i de där lägena. Förlåt att jag inte lämnar mitt barn hemma när jag handlar, det var egoistiskt gjort av mig att inte tänka på att det kanske stör tant? Det man vill är ju att gå ännu långsammare och spärra av med flit. Det ska jag nog ägna mig åt imorgon.

1 kommentar: