torsdag 21 januari 2010

Dagens hjälp-mig-kära-läsare

Ni som vet: om man ska gå till någon öppen förskola på Södermalm - måste man vara där redan när de öppnar för att inte riskera att det blir fullt och att man inte får plats?
Orka vara där till klockan nio med ett barn som ska hinna vakna, få kläder på sig, äta gröt och bajsa (sen ska jag själv hinna ungefär det samma med tillägget duscha och sminka mig.) Och när vi hunnit så långt brukar det vara dags för Arvids andra sovning och vi är definitivt inte redo för någon sångstund (eller vad man nu gör på öppna förskolan?)... Hur hinner folk?

3 kommentarer:

  1. Nio..? Vilken ondska. Då sover Ville fortfarande. Här i förorten börjar inga Öppna förskolor före tio. Visserligen lyckades jag aldrig ta mig iväg till nån.. men jag vet när de öppnar för jag har satt tiderna på kylskåpsdörren. Good luck! (Fast egentligen så tycker jag att ni ska sitta hemma och ha tråkigt när inte jag kan leka med er.)

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Vem är det som har tänkt ut detta? VEM?
    Ja.. vi borde ha definitivt ha mycket tråkigare, förlåt :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hade en lång period när jag typ ALDRIG hann göra nåt på förmiddagarna när Frida var bebis. hon vägrade dessutom sova i vagn mestadels så då ville man gärna vara hemma till sovpass två liksom... Faktum är att det knappt är ens förrän nu som vi lyckas komma iväg nånstan före lunh, när hon inte sover middag längre (hon fyller tre och har inte sovit middag sedan i somras). Men vi är så morgonsega så fick jag välja på lediga dar skulle alla aktiviter vara tidigast kl 14...

    SvaraRadera