torsdag 21 januari 2010

Hjärnan är återuppstånden (eller?)

Det här uttrycket att "hänga mamma i kjolarna" trodde jag i min enfald betydde ungefär att hänga efter sin mamma, att vilja vara med mamma. Men nu, tack vara efterhängsen avkomma, har jag blivit upplyst. Jag förstår att det bokstavligen betyder att hänga i sin mammas kjolar. (Även om vi bär byxor ofta nuförtiden.) Jag har ständigt en liten människa ståendes bredvid mig, hållandes i mina byxor. Ständigt! Det försvårar exempelvis matlagning en hel del. Försök själva att laga mat och samtidigt stå stilla på samma fläck hela tiden. Hmm. Det här kanske kan bli ett nytt matlagningsprogram? "Laga vad du når", kan det heta. Jag ska nog kontakta SVT med den här idén. Eller Strix kanske, fast då måste det nog vara lite utröstning inblandat på något vis. Hmm. Jag ska nog fila lite på programidén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar