lördag 9 januari 2010

Trevligt/Inte så trevligt 1-1

Morgonen började bra. Jag låg kvar i sängen och sov när pappan gick upp kl 7.30 med klarvaket barn. Två timmar senare går de och lägger sig igen, jag vaknar inte utan sover vidare tills klarvaket barn uppenbarar sig ännu än gång. Trevligt. Sen blev det lite sämre.
Jag och barnet går upp varpå han plötsligt kör in hela sin tumme i min ena näsborre. Snabbt och utan förvarning. Jag får näsblod och måste sitta med en tuss i näsan och ignorera barnet som helst av allt vill dra ut tussen och vifta med den, men inte får det. Detta resulterar i att han protesterar mot detta fruktansvärda genom stå nedanför mig och dra mig i byxbenen och gråta.

3 kommentarer:

  1. Drog han av dig brallorna?!?

    SvaraRadera
  2. Ville sover fortfarande till halv tio på mornarna :-) Det är trevligt på helgerna - men fruktansvärt orättvist på vardagar. Å andra sidan är han vaken nu...

    SvaraRadera
  3. nej brallorna fick vara kvar på :)

    SvaraRadera