torsdag 28 januari 2010

Arvid tipsar

Arvid har några tips till er läsare om hur man på bästa sätt kan göra illa sin mamma.
- Tro nu inte att jag gör detta med flit, men om man vill göra det med flit (jag säger bara om) då kan man göra enligt nedan. Det är mycket effektivt, förklarar Arvid.
  • Nyckelbenen. Mycket bra att grabba tag i som ett handtag och liksom dra. Försök att gräva dig in så du får tag runt hela nyckelbenet med fingrarna. Än så länge har jag inte lyckats, men det ska väl inte hindra någon hoppas jag.
  • Öronen. Låtsas att du tittar och undersöker snällt och gör sedan snabbt ett utfall inuti hennes öra med en liten vass flik av din nagel. Ritsch ratsch bara. Hon får skylla sig själv om hon inte klippt dina naglar ordentligt, eller hur?
  • Örhängen. Låt dig inte luras av att hon har små pärlor där bara. De går absolut lika bra att slita i som hängörhängen (som hon tyvärr undviker). Ta tag och ryck. Kan med fördel även kombineras med punkt två.
  • Håret! Åh håret! Min absoluta favorit. Jag älskar att dra i håret. Ta ett rejält grabbatag, gärna i det tunna och känsliga tinninghåret och ryck till snabbt innan hon hinner fatta vad som händer. Ibland går håret av. Det är kul.

3 kommentarer:

  1. Ha ha :)
    Det där känns igen. Särskilt öronen och håret brukar ligga illa till hemma hos oss när sonen är igång.

    Läste att Arvid började gå tidigt. Min Malte gick också innan han var 10 månader, och visst blir man stolt och glad!

    Trevlig blogg förresten, många roande inlägg.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju håret det hänger på!

    Hade vi inte varit så fruktansvärt nakna och vältrimmade så hade dom väl greppat brösthåret istället. Och jag tror inte det är av illvilja, det är för att mamman ska kunna klättra i träd med sin bebis bättre :)

    SvaraRadera
  3. Sofie: Tack! :-D

    Knaada: En tajt liten badmössa kanske löser problemet med håret? Hmm... testa du och lägg ut bilder så får vi se om jag hänger på ;-)

    SvaraRadera