tisdag 27 april 2010

Det går utför

Jag har alltid tyckt att småbarnsmammor är så tråkiga. Jag har inte förstått mig på varken de fula frisyrerna, de fula kläderna eller de glåmiga uppsynerna. Sån skulle inte jag bli! Nej, nej. I okunskapens namn tänkte jag fortsätta att vara mig själv även efter att jag fått barn. Och det har faktiskt gått ganska bra. Glåmigheten och tröttheten går ju att sminka bort, så det är inget problem. Håret var rätt fult redan innan, så där är jag hemma också.
Men kläderna. Det är här det börjar stupa med en ettåring. Plötsligt finner jag mig själv verkligen inse poängen i soccer mom looken. Plötsligt finner jag mig själv på en nivå när praktikaliteten måste gå först. Man vill ju inte förstöra de fina "vanliga" kläderna så man måste således klä ner sig i något smuts-, snor- och banan-kletsvänligt material som kan tvättas ofta. Eventuellt går det att kombinera med att vara fin. Men det är oklart. Jag ska köpa en jeansjacka. Det är åtminstone trendigt. Jag börjar så. Lite smått.


Här ser vi en typisk soccer mom i sitt esse. Det är tydligen axelvisning som gäller i lekparkerna i år, och posande med boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar