tisdag 6 april 2010

Affärskvinna vs småbarnsmamma

Idag har jag vistats på jobbet hela dagen. Det här kommer nog att ordna sig. Man kan göra ärenden. Både på lunchen och efter jobbet. Man kan köpa saker. Jag handlade dyr ögonlyxkräm på lunchen, det var roligt. Och dyrt. Bara det bästa är gott nog, sa jag till mig själv. Bort med den håglösa småbarnsmamman och in med den framgångsrika affärskvinnan.
Till min fritid som hålögd småbarnsmamma måste jag inhandla en lekjacka. Det innebär en smutstålig sådan. En som man inte är så rädd om. Som inte kostar 2000 kr och som man kan ha när man ska krama och bära ettåringar med smutsiga skor som just har vältrat sig runt i lera och sedan ramlat och slagit sig så det kommer blod i munnen. Vad har man på sig nuförtiden i lekparkerna förutom gummistövlar (som också ska inhandlas)? Hjälp mig!

1 kommentar:

  1. Galonbyxor med matchande jacka kanske!? Jag tycker dom höga med hängslen ser sköna ut...

    SvaraRadera