torsdag 24 september 2009

Späckat schema

Arvid har lagt upp ett späckat schema för dagen. Lite för späckat faktiskt. Något måste stryka på foten.
- Typiskt med dubbelbokningar. Jag måste skaffa en sekreterare. Det här går inte, småmuttrar han när han sitter och går igenom sin kalender på morgonkvisten. Uppstigningen i ottan med sedvanligt tjo och tjim har vi avklarat redan och snart kommer mormor hitresandes för att spendera dagen. Arvid har några nya tricks han tänkte visa henne.
- Ja några tricks har jag förberett. Jag tänkte bland annat jucka mig framåt på filten, det är jag rätt stolt över att jag kan. Och sen är jag ju så jävla gullig också. Hon ska nog bli nöjd med dagen, förklarar han.
- Sen var det nåt med mammas jobb som vi skulle göra. Hon ville visst dit en sväng och göra nåt, men det var nog inte så viktigt.
- Det hade väl inget med mig att göra? Då förstår jag inte riktigt anledningen, menar han på.
- Jag vill ju i och för sig ge hennes kollegor en chans att se hur jävla gullig jag är, fortsätter han tankfullt.
Men tyvärr är det så att jobbesöket krockar med den livsviktiga eftermiddagssovningen inför babysimmet. Något måste utgå, och det kan inte bli tal om sovningen.
- Nä, jag måste få min skönhetssömn. Jag, jag, jaaaag, förtydligar han fokuset för dagen och beslutar rådigt att besöket på jobbet får utgå.


1 kommentar:

  1. Jag, jaag, jaaaag!
    Hmm undrar vem som är hans farsa?

    SvaraRadera