onsdag 9 september 2009

Höstångest

Snart är det höst. Jag insåg det nu för första gången på riktigt. Det kommer vara mörkt. Det kommer vara kallt. Det kommer vara blåsigt. Det kommer vara regnigt. Vad gör man på hösten med bebisar, för att inte tala om vintern? Hittills på min mammasemester har det varit vår eller sommar och jag har kunnat gå ut när jag vill och Arvid har kunnat titta på det mest spännade ever, blad. Det blir inte direkt roligare och roligare inomhus med tiden heller, tycker Arvid. Om inte jag aktivt leker med honom är det inte så kul. Han kräver uppmärksamhet. Han är trött på tråkiga filten och samma skitleksaker varenda dag. Babysittern? I don't think so. Babygymmet? Hahaha. Sen finns det inte så mycket mer att erbjuda i hemmet förutom att sitta och banka i barnstolen i köket. Hoppas verkligen han lär sig sitta snart, då kan han kanske roa sig själv lite bättre? Eller? En au-pair säger ni? Bra idé.

5 kommentarer:

  1. Hehe...minnen kommer tillbaka. Såsom skitfilt och urtrista leksaker. Det är då man gör dom där köpen. Som en gåstol tex fast man bor på ca 4 kvadratmeter.

    SvaraRadera
  2. Kanske dags att köpa en sådan?:

    http://www.thinkgeek.com/geek-kids/newborn-infant/b5e5/zoom/

    SvaraRadera
  3. Nej nej! Man ska självklart gå på babydisco på Café Opera! Vi bor ju i Stockholm goddamnit.

    http://www.alltforbarn.se/article.php?id=2815

    Verkar dock som om vi har missat de aktuella datumen. Men jag är inte orolig, det kommer säkert fler - det gäller ju att hänga på trenden. Att ha bebisar och aktivera ihjäl dem alltså. Nu ska Ville och jag gå och gunga. Babygymmet suger stenhårt.

    SvaraRadera
  4. HAHAHA. Det låter som en extremt bra idé!! Länken funkar inte tyvärr, men det gör inget. Vi bokar! Stuffar de runt och vi sitter i baren alltså? Är det så det funkar? I'm in! ;-)

    SvaraRadera