tisdag 22 september 2009

Lunchdejt

Arvid sov till klockan nio imorse (prisa Gud!) och jag tänkte att det blir ju superbra det här: göra oss i ordning, leka lite, äta lunch och sen kommer han sova sen under hela min trevliga lunchdejt. Men HAHAHA hördes det från Arvid när jag framförde min plan på väg till tunnelbanan.
- Fem minuter kan jag ge dig, sa han. Men absolut inte under lunchen utan i så fall nu, och så somnade han och sov i fem minuter.
- Sedan kände jag mig fit for fight igen, som han förklarade det hela efteråt.
- Javisst kände jag mig skittrött, men jag kämpade fint och lyckades smågnälla under hela lunchen. Jag är rätt nöjd med det faktiskt. Jag tvingade morsan att greja hela tiden med mig. Grejgrejgrej. HAHAHA, det var så kul att se hur hon hetsåt sin sushi, fortsätter han.
På väg hem smygsov han i fem minuter när han trodde att jag inte såg.
- Ja, det räckte fint att vila upp sig på, förklarade han.
 Min plan att fint smyga över honom i sängen och få lite trevlig mammatime när vi kom hem sprack.
- HAHAHA, hördes det igen från Arvid. Trodde du det? Du är ju bara för rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar