tisdag 8 september 2009

Rosor på kinden och hysteri i blick

Igår tillbringade jag stora delar av dagen med att banka lite i bordet. Sen bankade Arvid lite. Sen bankade jag. Sen bankade Arvid. Ibland bankade vi samtidigt, men det är viktigt att man turas om så alla får sin tur med bankandet. För att understryka bankadet sa jag också bang bang bang ganska mycket.
Efter denna givande dag flyttade jag över mina tillhörigheter såsom plånbok, telefon och läppglans från skötväskan till en vanlig väska. Va nu då, tänker ni, är hon alldeles vansinnig människan!? Men lugn, jag hade en anledning. Jag skulle ut på lokal! Träffa en kompis! Vara lite vanlig en stund! Eller vanlig, nu ljuger jag känner jag. Jag var nog mer som en uthungrad desperado. En eremit som äntligen får träffa andra människor och har glömt hur man gör. Rosor på kinden och hysteri i blick. Typ så.

1 kommentar: