tisdag 1 september 2009

Namnsdagsmiss #1

Jag ignorerade Arvids namnsdag igår. Man får det, särskilt som jag själv inte har en enda namnsdag!! Emelie fanns förut, men togs bort av någon mystisk anledning. Stina finns inte heller. "Det kan man väl fira på Kristina-dagen" hörde jag någon förnumstig läsare tänka nu. Det är fel. Det är ju ett helt annat namn för i helvete. Då kan jag ju lika gärna fira Emelie på... Gisela-dagen nu på fredag. (Hör du det nu Johannes? Jag föreslår Clinique och något maräng-baserat.)

Även om namnsdagen inte firades så fick Arvid en ny leksak eftersom vi insett att leksaksutbudet här hemma nog är rätt skralt. Det blev en skrammel-tut-bil med bitring på. Tyvärr har han en okontrollerbar högerarm som viftar och viftar och viftar dagarna i ända. Får den armen ett bra tag om bilen mitt i ett vift så kan det hända att man slår sig själv i huvudet med bilen. Hårt. Det är nog inte så bra. Men det stod 0 år på kartongen så det måste betyda att det är ok att slå sig i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar