lördag 12 september 2009

Ja! Min idol Martina!

Martina Haag har börjat skriva krönikor i Aftonbladet. Hurra! Hon är så himla skön tycker jag. Jag känner igen mig själv jättemycket i hennes humor. Hennes första krönika handlar om när hon och Henrik Schyffert tävlade i att äta ett kilo kött på en restaurang. Tuggtuggtugg. Hmm... jag tycker mig känna igen det här. Har jag läst om det förut? Har hon skrivit en liknande krönika eller pratat om det här i en intervju? Eller vet jag bara för mycket om Martina? Nu känner jag mig som en stalker. Hmm... fast jag vet att jag känner igen det här. Ja! Det måste vara från hennes gamla blogg, som jag följde slaviskt. Jag vann till och med en tävling som hon hade där. Hon gjorde så ibland när hon ville ha hjälp att hitta på saker till boken som hon skrev på då ("I en annan del av Bromma"). Jag hittade på att matlagningsprogrammet som figurerar i boken skulle heta Matte mitt i maten. Och sen fick det heta så. Nej.. nu ska jag nog ut till Bromma och stå lite utanför Martinas hus. Hon kanske vill ha lite mer hjälp med skrivandet? Haj haj.

3 kommentarer:

  1. haha..och jag som faktiskt reagerade på det där namnet Matte mitt i maten. Att det var lite..hhmm..löjlisch, Men nu känns det mera perdey när jag vet att det var ditt påhitt :)

    SvaraRadera
  2. What? Löjlisch? Det var det värsta jag hört! Jag är topp tunnor rasande nu. MARTINA tyckte det var bra alla fall. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att han har skrivit om kötthistorien i någon av sina krönike-böcker. Tyvärr står de nerpackade hemma i Sverige och jag är i Indien så jag kan inte kontrollera saken.

    SvaraRadera