tisdag 8 december 2009

Var är han?

Härom natten vaknade jag och tyckte att Arvid legat länge nog i sängen mellan oss. Jag bestämde mig för att flytta tillbaka honom till sin egen säng. Konstigt nog såg jag honom inte, så jag började treva runt i mörkret efter honom och lyfte på Johannes täcke ifall han låg där. Johannes vaknade och undrade vad jag höll på med. "Jag hittar inte Arvid. Jag ska bara lägga tillbaka honom", förklarade jag tålmodigt. Men Johannes fattade inte. Han påstod att han inte låg där! Jag blev förvirrad. Gör han inte? Det var en märklig känsla att inse att jag trevade runt efter ingenting i nåt sorts sömntillstånd. Lite som att inse att allt man trott på är fel. Man skulle kunnat grubbla lite över det. Jag valde att somna om.

2 kommentarer:

  1. Du har en son i alla fall? Det var inte en dröm hoppas jag?!? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte. Kanske att jag är galen på riktigt? IH.

    SvaraRadera