tisdag 1 december 2009

Dagens gnäll

Igår köpte jag en overall till Arvid. Han har storlek 74 så jag tänkte att jag var smart när jag köpte 80 så han skulle kunna ha den hela vintern. Jag tyckte att den såg lite stor ut, men tänkte att det mest var fluff. Stackars Arvid. När jag provade den på honom hamnade hans skrev 10 cm för högt upp, benen nådde knappt ner där de skulle vara och det fanns nog med plagg på sidorna för att stoppa ner en kille till. Nu måste jag ju försöka byta den och den fanns inte i 74 där jag köpte den. Jag orkar göra ett utfall känner jag, inte fler. Lat och trött. Och så har jag ont i halsen också. Och man får inte äta Esberitox när man ammar (även om man bara ammar lite lite lite). Typiskt.

2 kommentarer:

  1. Jag kom också hem skitsur efter min leta overalldag. Dom är ju inte ens fina, och så kostar dom multum och så hittade jag inte ens någon jag ville ha. Min mamma tjatade, har du sett på den som hänger där hemma!??? NEJ, jag vill inte ha den! Den är ful. Den är ärvd. Och den är säkert i fel storlek.

    Ett par timmar senare provade vi den i smyg Lilleman och jag. Den var som ny, den var snygg, den satt perfekt och den var gratis. Fan! Hur ska vi nu kunna smyga runt i den utan att mormor upptäcker oss!?

    SvaraRadera
  2. Haha. Han får inte träffa mormor utomhus mera?

    SvaraRadera