lördag 5 december 2009

Sova? Anyone?

Hur söver man ett barn som inte längre vill vaggas i ens armar och inte heller läggas ner i sin säng?
- Meh! Armarna är ju för bebisar! utropar Arvid och tillägger att fortsättar vi med armarna kommer han att utöka sitt kraftfulla kastande från sida till sida och utbringa eskalerande sataniska vrål.
- Jag kan hålla på hur länge som helst med det, tillägger han och ser nöjd ut.
Det andra alternativet är som sagt att lägga ner honom i sängen och sen stå där och vagga lite på den och kanske sjunga en stump. Det funkar inte heller så bra längre, eftersom han så fort han hamnar i sängen ställer sig upp. Jag brukar försöka lägga en hand på honom så att han ska känna att han ska ligga stilla, ibland funkar det, men när han verkligen inte vill ligga ner kan man ju inte pressa ner honom med våld.
- Meh! Först är ni glada för att jag lärt mig stå och sen får jag inte stå! Är ni inte kloka, fnyser Arvid och fortsätter;
- Förresten borde ni inte valt en säng med utmärkta dra-mig-upp-spjälor runt om ni inte vill att jag ska använda dem. Lös det här nu, sova måste jag ju, avslutar han och ser ytterst ohjälpsam ut.

1 kommentar:

  1. Hehe, visst känner man sig hemsk om man måste trycka ner eller hålla fast dom med "våld"!
    Jag har sagt det förr å jag säger det igen, knyt fast. :)

    SvaraRadera