tisdag 29 september 2009

Separationsångest?

Separationsångest! Det är det han har, säger erfarna föräldrar till mig (vi kan kalla dem Fia). Det yttrar sig för tillfället i att man måste ge honom odelad uppmärksamhet hela den vakna tiden. Odelad! Förstår ni innebörden av det? Gör ni det? Det betyder till exempel att man inte kan titta bort och ta en sked yoghurt när vi sitter vid matbordet. Då låter han som en liten fågelunge som trillat ut boet; ouuuu ouuuu. Så fort man tittar på honom igen och säger förslagsvis hej, så skiner han upp igen och skrattar och slutar pipa. Sen är man där igen. Man vill ta en sked yoghurt till. Eller kanske försöka snegla lite i tidningen. Nån sorts nyhet kan man väl i alla fall få ta till sig? Nån sorts känsla av att jag också är delaktig i det här samhället? Men nej. Ouu ouu.

2 kommentarer:

  1. Det är nu enligt alla dessa goddamnit böcker om utveckling och dyligt som Arvid ska ha en docka. En liten minimänniska som han kan relatera till. Förslagsvis finnes en sådan i Sundbyberg med rosa (jätterosa!!) kläder och en tillhörande liten jätterosa nappflaska. Jag blir arg varje gång jag ser den!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska köpa en liten docka har jag tänkt, han gillade ju Signes lilla lagomt stora så mycket. Finns det bara rosa alltså? Typiskt. Nu blir han bög också.

    SvaraRadera