måndag 24 maj 2010

Intervju med tronarvingen

Jag: Hej Arvid. Jag har förstått att du håller på med nån sorts experiment där hemma?
Arvid: Javisst. Jag testar vilka saker man kan stoppa andra saker i, och i så fall vilka saker.
Jag: Nu förstår jag inte riktigt?
Arvid: Ta till exempel den där baslådan, eller vad det är, som står i bokhyllan. Det är ju ett hål i den.
Jag: Ja?
Arvid: Och jag når ju hålet, det är precis i min höjd.
Jag: Ja?
Arvid: Alltså testar jag vad man kan stoppa in där.
Jag: Hur har det gått då?
Arvid: Jo, jag har stoppat in tre nappar bland annat. Det har gått som smort faktiskt. En mobiltelefon ligger visst där inne också.
Jag: Vadå? Ligger de kvar där inne sakerna?
Arvid: Ja så klart. Ingen kan ju få ut dem! In men inte ut, som jag brukar säga.
Jag: Jaha, men vad säger mamma och pappa då?
Arvid: Pappa muttrar nåt om jävla barn ibland, men annars är de glada för min framgång tror jag.
Jag: Jaha, vad roligt. Testar du nåt annat?
Arvid: Ja. Jag testar vad man kan lägga i vatten. Det finns ju vatten lite överallt. I toan, i badkaret ibland, i mammas glas på sängbordet... Det gäller att passa på när ingen ser.
Jag: Smart. Vad lägger du i vattnet då?
Arvid: Nappar såklart. Och mammas mobiltelefon. Jag hoppas verkligen på pappas också någondag, men han lägger den alltid så jag inte når den. Snuttefilten testade jag imorse, men det var inte så bra. Den blev sämre att snutta med efteråt tycker jag.
Jag: Toan nämnde du visst också?
Arvid: Ja, hemma hos min kompis Ville så har de ett mycket lättare toalock än hemma hos mig, så där öppnade jag locket och testade att slänga i en tennisboll. Det gick jättebra. Plask sa det!
Jag: Vad roligt.
Arvid: Ja, och sen slängde jag en nalle i badet också direkt efter att jag och Ville badat. Det var nära att jag fick i två stycken men mamma fångade upp den andra nallen innan den träffade vattnet. Det var lite trist. Villes mamma älskar när jag kommer dit och experimenterar.
Jag: Det tror jag det. Lycka till i fortsättningen då.
Arvid: Tackar tackar.

4 kommentarer:

  1. Inte för att göra Arvid ledsen eller så, han är jätte duktig. Men baslåde experimentet är redan utfört, med precis samma resultat - in men inte ut.
    Tänk om dom j*vla ungarna kunde läsa sig till sånt istället! Då kanske en mamma skulle få sig en kopp kaffe och kanske tom ett samtal med god vän över mobil eller så...

    SvaraRadera
  2. Typiskt. Han som trodde hans forskning var unik. Jag ska hälsa honom att han måste göra bättre research!

    SvaraRadera
  3. Heja Arvid säger jag:-)

    SvaraRadera
  4. Oh yes, Villes mamma uppskattar alla Arvids experiment. Han kan flera stycken som inte Ville snappat upp ännu men efter ert senaste besök så har både klättra kökspallen och slänga saker i toan gått mycket bättre för Ville också!

    SvaraRadera