tisdag 30 mars 2010

Traditionellt betraktat som ett lyte

Jag läser idag hur Alex Schulman skryter om hur Charlie är vänsterhänt, eftersom det innebär att hon är extra smart. Min son, som ju är ett exceptionellt geni av sällan skådat slag, vill ju såklart inte vara sämre så han verkar också ha valt att sälla sig till de vänsterhäntas skara. Han är i gott sällskap (förutom då med farfar och morbror) så är de vänsterhänta även överrepresenterade bland framgångsrika musiker: Jimi Hendrix, Kurt Cobain, Bach, Eminem, Mozart, Phil Collins...
Och jag som hade lite framtidsbekymmer över var man köper små vänstersaxar och sånt, men det blir ju inget problem inser jag nu! Han får förkovra sig i musiken. Klippa är dagisfasoner och ett slöseri med talang! Jag förväntar mig en välskriven aria eller åtminstone ett girarrsolo till 5-årsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar