tisdag 16 mars 2010

39.3

Arvid fick andra dosen svinisspruta igår och har feber idag, så vi sitter inne trots strålande sol. Det är trevligt med ett lite mer stillsamt barn, det är det faktiskt. Jag gillar att sitta i soffan och kramas. Jag är glad åt detta sjukmysiga, så länge han inte kräks. Inte kräkas! Inte! INTE!

Om Arvid hade varit fisk skulle han ha varit så här jämt. (Det har jag läst på familjeliv. Så då är det sant.) Typiskt att han skulle bli vädur!
Fiskbarn är känsliga drömmare som gillar att lugnt sitta och pyssla. De är artistiska, kreativa och sårbara.
Vädursbarnen låter sig inte kommenderas. De är högljudda, otåliga, översvallande och äventyrliga. Klättrar i träd, har sönder allt som kommer i dess väg, är aktiva, lekfulla och sover aldrig.
Typiskt.

3 kommentarer:

  1. Låter lite som en "Tvilling" tycker jag......

    SvaraRadera
  2. åh familjeliv asså.. vad står det om jungfrubarn?

    SvaraRadera
  3. Ville är fisk! Jag ska informera honom om att han ska vara en känslig drömmare som gillar att lugnt sitta o pyssla - inte härja runt som han brukar. Det är fel!

    SvaraRadera