måndag 8 mars 2010

The end of an era

Snart börjar jag jobba igen. Mammasemestern går mot sitt slut! Jag har en väldig ångest över det, även om det ska bli skönt att få vara ifred när jag går på toaletten och att kunna äta lunch utan att någon står och drar mig i armen och tigger smakbitar. Kanske får jag också tillbaka min hjärna? Men det är väl att hoppas för mycket?
Idag var jag på förberedande möte på jobbet. Vi pratade lite om en mässa för sjuksköterskor som vi är inblandade i. Jag föreslog att vi kunde slänga in några brandmän för att få maximal uppmärksamhet. Syrrorna skulle flockas som flugor kring en sockerbit. Jag tror att det framgick att det var skoj? Hm.

1 kommentar:

  1. Usch, jag hade råångest när det var dags. Jag hade fanken ångest de sex sista månaderna av föräldraledigheten - och sen blev det faktiskt inte så jobbigt som jag trott.

    SvaraRadera