tisdag 15 februari 2011

Två bra vs. en dålig

Igår var en bra dag. Vi var köpte en ny bil efter jobbet och åt en romantisk finmiddag på finrestaurang (utan barn). Bilen är ett skepp som jag undrar om jag någonsin kommer att kunna pricka garageinfartshålet med eller ställa i vår parkeringsruta som har en fet pelare i sidan. Men det är sjukt mycket plats i den. Om jag kör förarstolen så långt bak det går så når jag knappt pedalerna! (Ni som liksom jag är långa förstår storheten i detta)

Idag är en sämre dag. Arvid fick massa feber i natt så jag är hemma och vabbar och hoppas på att det inte ska komma kräks. Inte kräks! Det går vattkoppor på dagis, men det verkar det inte vara. Eller kommer prickarna sent? Så här med sovande barn och utan kräks och gnäll är det rätt trevligt att vabba ändå. (Om man förtränger hur lite pengar man kommer få och hur mycket man har att göra på jobbet.)

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Parvelsson...Ge honom en stor kram från mormor.

    SvaraRadera