lördag 30 oktober 2010

Flyttångest


Undrar om vi har någonstans i nya lägenheten där vi kan sätta upp de här fransgardinerna? De är Arvids bästa tittut-gardiner ever. Man kan stå och gömma sig bakom dem på ett mycket förträffligt vis. Fast vill man inte ha nytt i en ny lägenhet? Jag vet inte. Jag har mest någon sorts tapethysteri på hjärnan nu, det är allt jag kan tänka på. Tapetsurfning upptar mycket av min tid. Vi flyttar om en månad. Saker ska bokas, väljas, köpas och packas. Gud vad jobbigt, jag orkar inte ens tänka på det. Jag väljer strategi ignorera-och-förträng, fast jag får lite ont i magen av det känner jag. Kanske det vore bättre att göra något lite mer aktivt? När borde man börja för att hinna klart i ett lagom och uthärdligt tempo? Nu? ...åå...jag visste att ni skulle säga det, men jag vill ju inte - så nu förtränger jag lite igen. Jag vill liksom hellre resa någonstans med en vit strand och turkost hav och komma tillbaka när allt är klart. Packat, flyttat, städat, målat, tapetserat och uppackat. Kan man det? Eller kan man åtminstone teleportera oss och grejerna till nya lägenheten? Varför blir de aldrig klara med den uppfinningen egentligen? Vad är det som dröjer? Raska på lite nu va, hur svårt kan det vara?

1 kommentar:

  1. Känner igen detdär! Det är inte alltid internet hjälper heller...

    Man får så många fler alternativ än man klarar av att hantera!

    Lycka till med teleporteringen!

    SvaraRadera