måndag 15 februari 2010

Tyvärr har mitt intresse för spektaklet inte ökat i takt med tittandet

Alltså. Melodifestivalen... Förra året var nog enda gången sedan jag var liten som jag verkligen tittade på skiten. Det berodde på att jag var gravid och inte orkade göra nåt annat än att ligga som en padda i soffan och glo. Nu när jag har barn upplever jag lite déjà vu här. Jag orkade inte göra nåt annat än att padda i år heller.
Och som vanligt hade inte svenska folket vett att till fullo uppskatta den enda bra låten, och jag tvingas ännu en gång konstatera att svenska folket är idioter.

4 kommentarer:

  1. Fint, för då är vi två. Jag paddar också framför Melodifestivalen och jag skäms.

    SvaraRadera
  2. Jag har tittat varje år så länge jag kommer ihåg och jag skämms inte! :-) Har kanske missat någon deltävling men inte den "stora".

    Men, men ni har helt enkelt missat hela poängen. Man SKA konstatera att alla andra är idioter och att alla låtar är katastrof. Efter programmet stänger man av tv:n och lyssnar på till exempel Thåström istället och uppskattar verkligen bra musik!

    SvaraRadera
  3. Men vilken var den bästa låten enligt dig? /M

    SvaraRadera
  4. Pauline var bäst, ingen protest.

    SvaraRadera