fredag 26 februari 2010

Dagens i-landsproblem

Jag använder Google Analytics för att se webbstatistiken för min blogg. Det roligaste är att se var läsarna kommer ifrån och om någon länkat hit. Man kan ju inte påstå att jag anstränger mig speciellt mycket för att få läsare. Jag brukar utgå från att de flesta som läser känner mig på ett eller annat sätt. Men ibland dyker en länkning upp som ett frågetecken och då blir jag lite frustrerad.
Nu till exempel. Någon har länkat till mig från sin sida på Facebook ser jag. Eftersom jag inte är kompis med personen ifråga kan jag inte komma in på sidan och se länkningen. Jag vill ju veta i vilket sammanhang det länkas! Tycker de att något var kul? Eller att jag verkar vara en idiot? Detta är mycket frustrerande. Därför vill jag be er, alla mina hundratusentals fans och läsare, om en tjänst. Har ni hyllningar att framföra, var god att gör detta i lämpligast möjlig forum. Dvs här, i kommentarsfältet! Var inte blyga. :-)

4 kommentarer:

  1. Det här är ett mysterium du måste gå till botten med E! Måste! /M

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha! Du måste nog komma och hälsa på här och visa mig hur man gör. Kanske lite trist dock att inse att ingen läser ens blogg...

    SvaraRadera
  3. ANALYTICS ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE. BÖRJA INTE ANALYTICSISERA.

    (Idag har jag två besökare från din blogg)

    SvaraRadera
  4. Knaada: Ja, det borde komma upp en varning innan man loggar in. "Vill du verkligen logga in på Analytics? Varning: det är starkt beroendeframkallande och framkallar ofta svåra grubblerier"

    SvaraRadera