onsdag 17 februari 2010

Arvid tipsar: rostbiffsgröt!

Ibland känner man att man inte vill äta upp sin gröt på kvällen. Man är trött på den. Igår berodde det på att någon (pappan) satt och smaskade på rostbiff samtidigt som jag förväntades äta samma gamla gröt. Vad trodde han egentligen? Skulle jag sitta där med min jäkla skitgröt när han åt något betydligt intressantare?
Vad är det egentligen med föräldrar? De verkar ha någon sorts märklig hang up på gröt. Den ska ätas, morgon och kväll, morgon och kväll, morgon och kväll. Väldigt tröttsamt. För att tillgodose deras sinnessjuka behov av att jag äter gröt, samt tillgodose mitt nyfunna behov av att äta upp deras mat så har jag här ett tips.
Gör så här:
  • Gnäll tills du får smaka det pappan äter (säg, rostbiff)
  • Fortsätt att gnälla högt och sträcka dig mot pappan och se hungrig och ledsen ut tills de förstår att du inte kommer nöja dig med mindre än ett konstant flöde av denna rostbiff
  • Eftersom pappan vill att du ska äta din gröt kommer han här att lägga lite bitar av rostbiffen i din fruktgröt!
  • Låt dig nu matas med den upphottade gröten
  • Njut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar