torsdag 15 december 2011

Saker jag föraktar

Ibland läser jag bloggar på mama.nu, fast den tidningen provocerar mig. Hela poängen i alla artiklar verkar mest vara att presentera ett fantastiskt, välstädat och stylat hem där man sitter och myser med en kopp te iförd dyra kläder. Eventuellt posar man med några välartade och välklädda barn också. Nu har de fått en ny mama-bloggare, Andrea Engsäll, inredare;
"Jag kommer aldrig blogga om egna och andras problem. Jag vill att det ska vara en positiv blogg, säger Andrea Engsäll."
Jag ser inte poängen med att framställa sig själv som positiva übermamman. Vill folk läsa sånt käckt dravel? Är det inte att typ.. ljuga? Och vad får man ut av det?

Andra saker som provocerar mig:
  • Folk som säger "bebben" istället för bebisen
  • Folk som är besatta av att komma i form direkt efter en bebis. Kan man inte bara.. ett litet, litet tag... få koncentrera sig på att leva med en bebis?
  • Imbecillerna på familjeliv.se som trots sitt begränsade förstånd inte drar sig för att ge sig in i alla diskussioner
  • Folk som inte kan skilja på "de" och "dem" eller ägnar sig åt särskrivningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar