måndag 10 oktober 2011

Tapet?

Hörrni, vad ska  man ha för barntapet nuförtiden?  Arvid ska flytta in i stora sovrummet, så bebisen kan ta det lilla, och vi vill göra en fondvägg därinne av någon sorts glad barntapet. Inte för barnig, med nallar och sånt trams, utan mer… fin. Tapeten där inne idag är enfärgad, ljusbeige med lite grått i. Så det mesta kommer passa. Tipsa mig om era favoriter!
Jag funderar också på att måla en del av någon vägg med magnetfärg och sen tapetsera (måla?) över så att han får en vägg att själv dekorera med sina teckningar och sånt. Hmm..
Min enda tapetidé so far är denna tapet, som jag älskar (Kaspar från Sandberg).

4 kommentarer:

  1. SV:

    Skrämmelie:

    Har du sett Hampus, också från Sandbergs? Finns här:

    http://www.sandbergab.se/sv/produkter/tapeter/Hampus/785-27

    Annars har jag tyvärr väldigt dålig koll på tapeter för tillfället. Men jag vet ju bruden som har totalkoll! Och det är Åse med bloggen interriorguiden.se. Alla barntapeter hos henne hittar du här:

    http://www.interiorguiden.se/search/label/Barntapeter

    Lycka till!

    För övrigt så kostar en liter magnetfärg ca 700 kr - så en magnetvägg blir dyrt! :)

    SvaraRadera
  2. Du måste också kolla in :
    http://www.mrperswall.se/sortiment/stilart/hideandseek

    :)

    SvaraRadera
  3. jag tyckte ditt förslag var jättesnyggt...men kanske lite mera färg?

    SvaraRadera
  4. Tack Knaada! Jag visste väl att jag kunde lita på dig. Vår nya favorit är Hampus från Sandberg! :-)

    SvaraRadera