onsdag 23 mars 2011

Liten födelsedagsintervju

Idag fyller Arvid två år. Dagen till ära publicerar bloggredaktionen här en autentisk liten morgonintervju.

Arvid: Hä komme jak!
Jag: Hej Arvid. Vad snällt att du ställer upp på en intervju. Du fyller ju år idag!
Arvid: Jak tåååå!!
Jag: Hur ska du fira födelsedagen då?
Arvid: Faffaaaa!
Jag: Farfar kommer ja. Nån mer? 
Arvid: Eeeeh... Eeeeh... Eeeh...
Jag: Farmor kommer. Och kusin Adam. Vi ska äta tårta och...
Arvid: Kaffe!
Jag: Vill du dricka kaffe?
Arvid: Ja!
Jag: Har du fått några presenter än?
Arvid:
Bussebijen!! Tu-tu! Tu-tu!
Jag: Just det, en polisbil, och en brandbil och en ambulans...
Arvid:
Åka jobben. Bussebijen.
Jag: Ja, ambulansen åker till pappas jobb.
Arvid: Hej dååååååå. Gå jobben!

Och här är intervjun slut eftersom intervjuobjektet låtsas gå till ett icke-existerande jobb vilket är ofta förekommande numera.

2 kommentarer:

  1. Fint att han tar sig tid för en intervju, han verkar ju onekligen lite småstressad :)

    Grattis storkillen!!

    SvaraRadera
  2. Mormors stora kille....GRATTIS!

    SvaraRadera