söndag 5 september 2010

Hej space!

Vi har köpt en ny lägenhet! I december flyttar vi till Liljeholmskajen. Man ser Södermalm och Högalidskyrkan från en av balkongerna, och det känns bra. Man vill ju liksom inte chocka sig och flytta allt för långt ut i busken när man är van att bo i stan.
Det ska bli extremt skönt med lite mer yta. Arvid får ett eget rum och Johannes får också ett eget rum (kontor/gitarrum). Vi har också ett rum som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Jag kanske kan lägga min pilatesmatta där så det blir ett gym? Hm..
För intresseklubben så kan jag nämna att jag redan dagen efter att vi skrev kontrakt kastade mig på webben och letade upp de närmaste förskolorna och ställde Arvid i kö. Hej då dagiset med bara 38% föräldrarekommendation! Fast det så klart.. man vet ju inte hur lång tid det kommer ta att få ett av de som vi vill ha, som ligger nära (ska vi slå vad om jag vi erbjuds ett dagis i typ Aspudden?). Vi kommer garanterat att få ha kvar honom på det nuvarande dagiset ett tag efter flytten. Men, det ligger åtminstone på väg till jobbet och nära tunnelbanan.

2 kommentarer:

  1. Grattis och Hurra...gästrum till mormor!

    SvaraRadera
  2. Om ni har ett rum över så kan jag ställa mitt flipperspel där.

    SvaraRadera