torsdag 29 juli 2010

Ett under av genialitet IV

Nu var det väl länge sen som jag vältrade mig i skryt över min son? Jag vet att ni tycker det. Därför kommer här en sammanställning över nya kunskaper och färdigheter. Han kan:
  • Säga "boll" (ba)
  • Säga "dricka" (dicka)
  • Säga "MAMMA"!! (mamma)
  • Säga "kasta" (katta)
  • Säga vad rumpan säger (pruttljud). Detta är jag helt oskyldig till att ha lärt honom vill jag påpeka.
  • Leka avancerade lekar. Han "lagar mat" som han sen bjuder på och dockan får bl.a. gunga gunghäst, blir skjutsad runt i vagn och går och lägger sig.
  • Smacka, peka, säga "dä" och nicka när han vill smaka något. Detta upprepas sedan till smakningen är genomförd och påbörjas sedan med fördel igen,d irekt efter lyckad smakning. Han gillar att smaka.
  • Dricka med sugrör
  • Äta duktigt själv med skeden (utan att sätta tallriken på huvudet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar