lördag 19 juni 2010

Dagis

Vi har äntligen fått veta att Arvid fått dagisplats i augusti. Man borde vara tacksam över att han överhuvudtaget fått en plats på Södermalm antar jag, och inte i typ Kista 30 minuter bort med tunnelbana. Men jag känner inte riktigt så. Vi fick vårt sistahandsval som verkade jättebra när vi valde att ta med det.  De dagis vi sökte till ligger alla nära (utom just detta som ligger 15 minuters promenad bort) som vi valde att ta med för att de hade så himla mycket information på webben. Vissa dagis stod det i stort sett ingenting om på kommunens hemsida så vi trodde att detta var ett exceptionellt superdagis. Typ.
Nu borde vi ju vara nöjda med detta kan man tycka. Men! Nu märker jag plötsligt att det har tillkommit ny information på kommunens hemsida som inte fanns där när vi gjorde researchen och ställde honom i kö. Nu finns det plötsligt resultat från en enkät som gjorts bland föräldrar där de svarat på frågor som: Mitt barn känner sig tryggt i förskolan och Jag är som helhet nöjd med mitt barns förskola. Detta dagis har fått absolut sämst resultat på enkäten av ALLA som vi valt. Det mest oroväckande är att bara 38% svarat att de kan rekommendera sitt barns förskola! Det känns ju inte så bra. Vi har tackat ja till platsen (vad annat kan man göra) men valt att stå kvar i kön. Hoppas vi får plats på ett av de andra innan det blir dags att börja. Men hur stor är chansen för det?

5 kommentarer:

  1. Shit, vad tråkigt! Vilket dagis var det?

    SvaraRadera
  2. Det som ligger nära er. (Jag vill inte skriva ut vad det heter).

    SvaraRadera
  3. Finns det inte några dagmammor på Söder? Det rekommenderar jag! Mycket mysig tillvaro för småttingar, om man hittar någon man gillar alltså!

    SvaraRadera
  4. Är det sant!?! Vi har också det på önskelistan...

    SvaraRadera
  5. Fia: Jo det finns dagmammor, men jag är skeptisk om man inte har rekommendation. Och hur som helst är det för sent nu tror jag.

    A-C: Har man tur kan det ju vara så att de skärper upp sig ordentligt nu efter enkätresultatet. De kanske redan gjort det? Eller så är enkäten missvisande, man vet ju inte hur många som svarat osv.
    De har visning en gång i månaden förövrigt. Jag ska skicka dit Johannes och snoka runt och grilla dem lite.

    SvaraRadera