måndag 1 mars 2010

Trött eller gammal? Det är frågan

Varför är det så att man tvingas välja mellan att se trött eller rynkig ut? Jag pratar om under-ögat-concealer. Jag har gjort valet att inte se mer småbarnsmammeblå ut under ögonen än nödvändigt, och då har jag fått straffet att se extra rynkig ut istället. Bättre? Sämre? Jag vet inte riktigt. Men min fråga är hur det kan komma sig att det inte existerar en concealer som inte fastnar i vecken under ögat? Ska det vara på det här sättet 2010? Jag rasar! Rasar! Har ni tips på bra flytspackel (eller concealer) tas det tacksamt emot.

4 kommentarer:

  1. http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18251.aspx

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Dock är jag lite tveksam till användning kring ögonen eftersom "produkten (...) är irriterande."
    Ja ja. Whatever. Nu åker jag till Byggmax.

    SvaraRadera
  3. har precis samma problem! småbarnsmammeblå suger men inte kul att se ut som fnastant heller... /M

    SvaraRadera
  4. Samma problem här. Minst hittills med Lightening touch från body Shop, men ändå kvarstår det till viss del. försöker komma ihåg att ha som rutin att dra med fuingret över/under ögat i bilen på väg till dagis, för att ta bort det som ev. lagt sig i veckaen - men ofta kommer jag inte på det förrän seeeent.

    SvaraRadera