söndag 8 januari 2012

Vad är det som försvinner?

Varje dag gläds och förvånas jag åt att jag väger mindre än dagen innan. Hur länge fortsätter den här automatiska viktnedgången egentligen? Och vad är det som försvinner, för nån skillnad märker jag inte direkt av.
Jag kanske ska sluta att väga mig så att jag desto snarare kan få återuppleva de förnedrande stunder då man tror att man nu definitivt blivit smal nog för sina smaljeans, bara för att märka att de inte går att få upp längre än till halva låret... Det hände flera gånger efter Arvid vill jag minnas, och jag var genuint superförvånad varje gång. Kroppsuppfattningen blir tydligen skev att att få barn.

1 kommentar:

  1. Min kroppsuppfattning är inte alls skev, den är absolut stabil och låt oss säga... Rund.

    :)

    Och förresten, ifall att jag inte sagt det redan, Hedda är ett superfint namn på erat fina lilla hårtroll tycker jag :)

    SvaraRadera