onsdag 7 juli 2010

Visst tycker ni väl som jag? Visst gör ni?

Vi har två förslag här i familjen på hur vi ska ta oss till och från Arlanda när vi nu snart åker till riviäääran.
  1. Ta bilen direkt från garaget under vårt hus, parkera på Arlanda och sen smidigt åka hem med trött litet barn och massa packning kl ett på natten när vi landat. Kostnad: 700 kr för långtidsparkering.
  2. Åka tunnelbana och Arlandabanan både dit och tillbaka, med trött litet barn och massa packning (kl ett på natten när vi landat). Kostnad 500 kr samt eventuellt tillkommnade taxiavgift från T-centralen när den som röstade för alternativ 1 plötsligt kräver det.
Hur skulle ni gjort?

5 kommentarer:

  1. Hmmmm svårt det... jag skulle rösta för flygtaxi eftersom ni båda kan ta ett glas vin på planet på vägen tillbaka. Kostnad 495 kr per resa inklusive barnstol om ni bokar bilen innan.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Jag har bara hört bra saker om Boston och jag är så glad att det är dit jag ska :) Haha tack så mycket för tipsen, har haft det väldigt svårt med presenter till familjen, speciellt till föräldrarna. Inte alls lätt.. Men jag ska nog komma på något! =) Ser fram emot shoppingen i Boston kan jag ju tala om, så det blir nog inte för svårt med packningen haha! ;) Funderar bara på hur det ska gå när jag ska hem.. det får jag ta då! Roligt att du fortfarande har konakt med dom, skulle med vilja ha det sen efter mitt år är slut. Hur många barn tog du hand om? :)

    angående ditt inlägg, jag hade gjort som på nummer 1.

    SvaraRadera
  3. ...det ær væl inget snack om saken eller?? Att åka bekvæmt ær væl vært MINST 200 kr... Kram på dej och ha en skøn semester! Hoppas vi kan ses længre fram i sommar. Kram kram kram. Pussa prinsen från mej =)

    SvaraRadera
  4. Självklart bilalternativet....Ingen större skillnad i pris!

    SvaraRadera
  5. Vi tar bilen! See you at långtidsparkering Beta!

    SvaraRadera