söndag 4 juli 2010

Arvid gästbloggar

Vi har varit på landet nu i några dagar. Jag har badat, både i sjön och i sån liten uppblåsbar pool. Och det fanns får (skitläskiga, de bä-ade jättehögt så jag började gråta) och hönor (ka-ka-ka!). En höna bet mig i fingret, hon trodde mitt finger var en kaka. Förresten kaka har jag ätit jättemycket. Jag är skitsmart. Jag gjorde så här: jag knallade in till grannarna (är dörren öppen får de ju skylla sig själva, eller hur?) tog nån av dem i handen, såg söt ut och sa kaka och så fick jag en riskaka. Det var ju bara för enkelt! Jag testade att göra om det, och om det, och om det, och om det. Och det funkade nästan varje gång! Det kan jag tipsa er om. Ett annat bra tips är att hitta några stora tjejer i grannhuset, ca i 7-årsåldern, och leda runt dem (de följer snällt som hundar) eller i största allmänhet hänga efter och göra vad de gör. Typ kamma håret. De tycker att du är så gullig så du kan göra lite vad du vill, typ banka dem med borsten i huvudet (det är kul). De är väldigt snälla.
När mamma kom på fredagskvällen trodde hon att det var bara att flina upp sig så skulle jag komma rusande. Nä nä nä. Jag igonerade henne fullständigt. Mig lämnar man inte ostraffat i två nätter hur som helst! Men jag är inte så långsint, så jag orkade inte hålla på att bestraffa särskilt länge.
Landet får alltsom allt ++++ av mig. Jag känner mig tvungen att dra ner betyget lite pga myggbett och att jag brände mig lite i solen. Men det är fyra starka plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar