torsdag 1 juli 2010

FF!

Jag jobbar fortfarande och Johannes som ju är pappaledig har tagit Arvid med sig och åkt till landet. Igår var det första gången på kanske tusen år som det bara skulle vara jag hemma på flera dygn. Jag upprepar: ingen annan befann sig alltså i hemmet. Detta firade jag genom att:
  • Inte titta på någon som helst fotboll whatsoever
  • Ligga i soffan och läsa medan jag åt chips (till middag)
  • Vakna flera gånger under natten som vanligt (lite missnöjd med det) fast ingen varken ville ha napp eller sparka mig med sina små fötter
  • Använda väckarklocka (eftersom ingen sparkade mig med sina små fötter)
  • Läsa båda tidningarna på morgonen
Jag ska jobba på att bemästra punkt tre inatt. Kan det vara för mycket begärt att få sova en endaste hel natt utan att vakna? Sen åker jag också till landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar