onsdag 25 augusti 2010

Dagisuppföljning

Jag klarade inte av att låta Johannes sköta hela inskolningen själv, så jag tog lite semester och var med första dagen jag också. Det gick bra. Jättebra faktiskt. Alla fröknarna var snälla och Arvid verkade gilla dem direkt (han gillar ju iof nästan alla). Och oj vad mycket saker och barn och grejer det var överallt. Han fick lite spatt. Det var som om vi hade släppt in en jordfräs som sprang runt och tjoade och slängde med alla saker och kastade runt sig själv i världens fart. Runt, runt, runt. En flicka (som hette Signe) blev rädd lite för honom (är det ett trademark hos små flickor som heter Signe?) och fröken fick säga flera gånger till henne att "han är snäll". De andra barnen var betydligt mer... stillsamma. Johannes och jag tittade lite på varandra och undrade om han kanske har lite adhd ändå? Men så lugnade han ner sig efter en stund och kunde sitta stilla och plocka med leksakerna han med. Det här blir nog bra. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Han kommer säkert att stortrivas.... men han behöver nog lite stöd kring att kunna koppla av och varva ner. Det tycker jag ni skall be personalen vara medveten om!

    SvaraRadera
  2. hehehee...typiskt Signar. Men vad kul att det gick bra!

    SvaraRadera